fredag 5 januari 2007

Så kan det gå...om spenderbyxorna är på.

Ur min alkemistiskt lagda kappa drar jag den för aftonen och närmast kommande kvällar följande formel för framgångsrikt tidsfördriv:

1 st. nyinköpt kaffebryggare
+
1 st. ogluttad Sopranosbox (säsong fyra)
+
1 st. Rome-box (säsong ett)
=
..........?

Det korrekta svaret på formeln är kort och gott: FILMUPPESITTARHELGSMARATON FÖR HELA SLANTEN!!! Detta till följd av att jag är en för tillfället ensam och sorgsen dalmas utan vänner, strandsatt i Sundsvall och därtill numer även utan helskägg (efter en del vänliga och mindre diskreta kommentarer om min då rådande nyårslook).
Anledningen till att jag åkte till "Sunkan" redan i onsdags (har inga lektioner förrän på måndag) är att jag tänkte för mig själv "skulle det inte vara skönt att få sitta för sig själv några dagar i lugn och ro innan karusellen drar igång igen, och kanske till och med hinna städa litegrann rentav?"

Fet chans, som den fete jänkaren sade. Redan efter en dag var jag uttråkad och ensam med bara min tama kramkudde Gullan och mitt ego (som på grund av dess enorma omfång tvangs levereras separat vid vår gemensamma födsel) som sällskap.
Så, likt en utmobbad parvel med klirr i lomman gick jag och köpte mig kärlek på åhléns och cdon i form av dvd-boxar och kaffebryggare. För mig var ej annan att få, som Fröding sade. Fast på hans tid fanns det förstås inga dvd-boxar. Inte ens en kopp Löfbergs fanns att tillgå. Inte att undra på då, att herr F. fick sig ett antal icke tidsbestämda semestrar i långärmat.

Nej, nu tänker jag ta mig ännu en sit-down med Tony och gänget. Och därefter tar jag mig väl en sväng ner till Rom och senaten för att klämkäckt karva lite i diktatorn och slentrian-hojta sic semper tyrannis.

Tjillevipp!

Inga kommentarer: