fredag 5 januari 2007

"Si så galä hä blev", som flickan sa...



FECK! Ett paket spaghetti, ett paket couscous, en förpackning hallonkräm, en mjölkliter och lite lösgodis köpte jag för en stund sedan. Notan spräckte hundra-kronorsgränsen! Och affärjäkeln hade inte ens en potatisskalare, som var vad jag mest av allt behövde få tag i. Ska det vara så här, och vart f-n är Sverker O. när man väl behöver honom? Undra på att höjdarna i butikskedjorna lever flott, när det är jag som försörjer de rackarna. Här ville jag i all egoistisk välmening unna mig en potatisskalare, och så slutar det med en nota som skulle kunna hålla ett arbetslag i en kolgruva i tredje världen lyckligt fulla och dumma på krogen i en månad!

"Calling all cars, calling all cars. We´ve got a disgruntled customer in a store, over. He´s shooting up the place whilst screaming something about couscous and a coal mine, over."

"Roger that, dispatcher, we´re on our way, over. Sounds like a Sverker-type situation, over."

"Nah, just blast and bag the creep, over. It´s the third one this week and we can´t afford to pay Sverker again, over."

"Roger that, dispatcher. We´re going in locked and loaded, over. Afterwards, I might even buy myself that potato peeler I´m missing at home. Over and out."

Inga kommentarer: