tisdag 16 januari 2007

Allvarligt, vafan!?

Snö är bra för en sak, och det är att man kan leka vinterlekar i den. Det är den enda vettiga funktionen jag kan komma på i nuläget i alla fall. Nackdelen stod ganska klart för mig när jag imorse höll på att bli pulvriserad av en snöklump som kom fallandes från taket när jag stod vid bankomaten. Den träffade istället skräpkorgen för kontoutdrag en halvmeter till vänster om mig med en smäll.

Spola fram ett halvt dygn eller så. Samma gata i centrala Sundsvall - Köpmangatan. Sisådär 50 meter närmare porten till Horhuset från bankomaten räknat. >SMACK!<...så har Victoria fått sig en träff i fontanellen av ännu en snöklump som fallit från ovan.

Det måtte väl finnas någon arbetslös akademiker som ni kan skicka upp med en skyffel och ett rep om midjan på taket ändå, Stubo? Eh?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får se det så att livet gav dig en ny chans... medan det uppenbarligen ville bli mer dvärg-fritt! :)