torsdag 25 januari 2007

Check!

Imorgon bär det av till Åre och jag måste checka av min lista för att se om allt är in ordnung:

Kläder: check. En gammal tandborste och en drös osorterade strumpor och moderiktigt håliga boxershorts står man sig gott på.

Raggningsrepliker: check. Så länge damerna bara gillar att bli kallade Boo-boo-kitty-fuck så är jag home safe. Annars måste kanske replikboken utökas till det dubbla jämfört med nu. En 100-procentig ökning med andra ord, från en replik till två.

Skidutrustning: check. Den ligger alldeles utmärkt gömd därhemma i en garderob i källaren bakom ett arkivskåp på andra sidan en brinnande vallgrav omgärdad av fjäderminor framför ett menageri med omatade jaguarer med en skylt på vilken det står "Pandoras Ask".

Gipspaket: check. Eftersom skidutrustningen deponerats på lämplig plats (se ovan) så kan jag med gott samvete lämna det här hemma. Såvida nu inte Rasmus tänkt åka pulka i mördarbacken, förstås.

Långkalsonger/vinterkläder: check. Lämnas hemma, så att jag inte frestas gå ut och leka mig till en lunginflammation när man nu kan tillbringa helgen i en bubbelpool eller bastu med en platta öl eller två i händerna.

Mjukisbyxor: check. De enda rätta byxorna när det ska schlllappas hardcore-style. Men det är mest för omgivningens skull, egentligen är commando eller boxershorts och t-shirt de bättre alternativen.

Kondomer: check. Enligt Hanna är det här det mest ansvarsfulla att ta med sig på Åre-resan. Börjar jag bli gammal - vad hände egentligen med att kramas extra länge, som i Bamse? Eller helt enkelt rycka ut i tid? Ser tjejen ifråga ut som en pölsafabrik därnere så lär ju inte kondomerna vara det som ändå får en att ta risken att doppa, då är det pjäxor på och ut genom dörren som gäller.
Legitimation: check. Kan vara bra att ha, har jag hört. Om inte annat så för att vakten ska kunna kolla av att jag verkligen ser sådan ut.

"Ett glatt humör": check. Hör nu här, barn. Det är bara jul en gång om året, och tomten är död. En oddsräknare borde kunna lista ut vart det glada humöret vanligen lämnas (se punkten "Skidutrustning"). Men ok, jag ska göra mitt bästa för att vara positivt inställd till omvärlden då, bara för att. Klappa i händerna mellan ölen, kanske.

Lämna respektive hemma-principen: check. Så jävla lätt (singel som man är)! Låter jag som någon som varit bortskämd med förhållanden på sistone, eller? Jag är för fan könsordningens version av ett one-hit wonder! Se: "The Safety Dance" av Men Without Hats för vidare information om vad ett one-hit wonder är.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fuck vad du är bra! *suckar avundsjukt*

Mr. Magritte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

skriver bra alltså, eftersom du inte fattade att jag menade det!

Mr. Magritte sa...

Jag tackar ödmjukast, och noterar att du nu har en bamsekram att kvittera ut vid tillfälle eller behov. Tack!

PS! Den där det står "Comment deleted" var mitt valhänta försök att redigera mitt ursprungliga tack, men så försvann det istället. Här censureras endast i extrema undantagsfall.

Anonym sa...

Trevlig resa, och gör inget som jag inte skulle göra...vad det nu innebär :/