lördag 6 januari 2007

Här delar vi med oss av visheten. Ok, glädjen också då.

Kom ihåg, barn, att den som inte kan skratta åt sig själv, går miste om många goda skratt i livet.


...och andras bevingade pladder får också plats.

Jag tror att mitt ämne är förvirring, men jag kan ha fel.
- Donald E. Westlake

Jag älskar deadlines. Jag älskar det svischande ljudet de åstadkommer när de rusar förbi.
- Douglas Adams

Jag har sex ärliga tjänare, de har lärt mig allt jag vet. Deras namn är Vad och Varför och När och Hur och Var och Vem.
- Rudyard Kipling

Ryktet om min död är starkt överdrivet.
- Mark Twain (i ett telegram till AP 1897)

Mina egna affärer tråkar alltid ut mig till döds. Jag föredrar andra människors.
- Oscar Wilde

Men vad är skillnaden mellan litteratur och journalism?...Journalism är oläsligt och litteratur är inte läst. Det är allt.
- Oscar Wilde (igen)

Det tar två år att lära sig tala men 50 år att lära sig tiga.
- Ernest Hemingway

Inga kommentarer: