torsdag 30 april 2009

Vem skriker varg? WHO..

..igen. Eller, de skriker svin om vi ska vara bokstavliga.

Från fågelinfluensan har vi nu tagit steget ner till mittemellan. Ja, grisar måste väl vara mittemellan fågel och fisk.

Egypten tar i alla fall det säkra före det osäkra. Ingen gris har så mycket som snuva där, ändå ska 300 000 slaktas. Ifall att. Vore jag slaktare skulle jag lägga hammaren i resväskan och resa dit. För där finns nu en hel del kneg för deg.

Åt fiskbullar idag, fan. För säkerhets skull. Som vi arbetar oss neråt med influensorna är väl de lika skydda som bin Laden nästa år. Så man passar på medan det är ofarligt.

Om man är mansgris, har man svininfluensan då? Någon sorts svininfluens i alla fall?

Så om jag inte får jobb till hösten är det inte ej dynamitgubbe med kort stubin jag ska krama i skogen. Jag ska kyssa en gris. Tack och adjö.

Å andra sidan, man kan väl inte vara nog försiktig nu för tiden. När chipsen inte ger oss cancer står det och brinner i hyllorna, fåglarna har gått från att försöka smitta oss till att mer lömskt svälja glas så de kan ge igen fram andra sidan graven. När vi väl är gravade tappas vi endera bort, blir smekta av skumma kyrkvaktmästare under träfracken eller får våra cribs krossade.

Chill ffs.

"Look alive, see these bones.
What you are now, we were once.
Just like we are, you'll be dust.
And just like we are, permanent."









Inga kommentarer: