fredag 24 april 2009

It's Tobbe, bitch!

Ja, kort comeback här. Telefonen och jag har båda varit sjuka sedan senaste inlägget, en av oss har senaste dagarna varit mer sängliggande än tidigare.

Jag tror jag åt dåligt lösgodis. Gjorde misstaget att ta från de låga hyllorna. Det vill säga, de hyllor småbarnen glatt slafsar runt i tills mödrarna beordrar dem att lägga tillbaka godisbitarna de dreglar över i lådorna igen. Innan någon ser.

Några timmar efter jag ätit ur påsen spydde jag i alla fall två gånger. Sedan var det en natt av frossa och ben som vred, rörde sig och sparkade för egen maskin så jag inte kunde sova. Mycket knepigt. Men bättre mår jag nu.


Som sagt, mår bättre nu. Förhållandevis :)

Återstår bara att ge telefonen en rendez-vous med en reparatör värd namnet. Den förra bemödade sig inte med mer än att lyfta på locket innan han skruvade igen det igen och sträckte ut handen efter pengar och ryckte på axlarna. Felet går att laga men är utanför garantin, så han bryr sig inte. Istället tycker han jag ska köpa en ny för 5000 kronor. Bra lösning när det kostar mig 700 att få felet reparerat på ett ställe som inte har med Telia att göra!

Dröjer kanske någon vecka till innan det blir något livstecken här. Ha det bra tills dess!

1 kommentar:

Frida sa...

Skönt att du mår bättre! Som sagt, tur att man inte äter godis ;-)