torsdag 2 april 2009

Fett med gung!

Idag blev jag lekfarbror. Helt utan förvarning.

Min gudson Isak fyller ett år idag, så vi packade oss in i bilen med paketen och for till Fellingsbro. Där var en liten tjej vid namn Rebecka som snabbt blev ett av mina fan.

Så när hon nu blir stor "om sådär 100 år" ska hon ha likadan piercing som mig, har hon bestämt. Och när hon frågade vart jag bor och fick svaret "Jag bor i Dalarna" vände hon sig genast till sin pappa (ett år yngre än mig, f.ö.) och sa "Jag vill bo i Dalarna!"

Jag blev sedan tidtagare åt henne när hon skulle slå sitt personbästa i att springa runt huset, med den matematik hennes fröken lär ut är visst två minuter bättre än en, lustigt nog.

Efter det, medan Isak sysselsatte sig med att dra sin tallrik med tårta över ansiktet -undra på han hade den lilla regnrocken på sig! - fick jag gunga lilltjejen.

Under den gungstunden fick jag lära mig att inte gå barfota när det är humlor ute, att norska är ett kul språk, att jag skulle bli en bra Hulk (bara att måla mig grön tydligen) och att vill man ha en häst är det bara att köpa minsann! Undrar om hennes pappa håller med om det sista. :)

Ja, vad kan jag säga? Ungar är kul! Väntar otåligt på att Isak kommer upp i den där åldern nu också!

Inga kommentarer: