fredag 24 november 2006

Lyckan kommer, lyckan går!

Detta inlägg sorteras till klagomålsavdelningen.

Jag satt som vanligt uppe vid tolvslaget inatt för att möta det nya dygnet. Det är lite av en tradition vid varje gång i månaden då den nya "låningen" kommer från CSN. När klockan slår över till nytt dygn loggar jag in på Internetbanken, kollar att saldot ligger på plus igen och låter ett "Yabba-dabba-doo" passera läpparna från lungorna. Jag går sedan och lägger mig bredvid Gullan med det sedvanliga dumflinet och drömmer om alla saker jag ska skicka efter och köpa. Kylskåpet ska matas, javisst. Men habegäret ska också ha sitt. Filmer, skivor, böcker, godis, kläder. Jag har en shortlist som ständigt uppdateras med saker jag ska köpa närhelst några oskyldiga småslantar rullar in på mitt konto.

Dagen efter tar en mindre rolig (låt oss kalla den överjävligt dryg) tradition vid. Alla jäkla räkningar tycks vara synkroniserade med min bank, så att alla som inte bör veta det vet precis när jag har pengar. Det händer er också, men det här är min självterapeutiska text, så ni får nöja er med att läsa. 'kay? 'kay!

Pengarna spänner på sig vingarna de kom med och flyger iväg till hyra, prenumerationer och annat. Kvar är några sorgliga lappar som ska räcka till nästa månad. Och då tar samma rutin vid igen. Vid den tiden på månaden tröstar jag mig med lite Denis Leary, som sa det bäst när han sa:

"Happiness comes in small doses folks. It's a cigarette, or a chocolate cookie, or a five second orgasm. That's it, ok! You cum, you eat the cookie, you smoke the butt, you go to sleep, you get up in the morning and go to fucking work, ok!? That is it! End of fucking list!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, shoppa är du ju bra på...

Anonym sa...

Hej... Så nu kan jag hålla lite bättre koll på vad som händer där uppre i norr hos dig å så... den är helt ok väldigt du om jag får säga... Från din kära kära kusin som vill ha väldigt fina julklappar... PS. har redan köpt din