måndag 20 november 2006

The company we keep.

Det började över MSN som ett försök av hattbloggaren (se "Länkar") att slingra sig undan en återbetalning av skulden (något han alltid brukar försöka med). Snabbt urartade det hela till allehanda försök av undertecknad att pressa in lite rolig förnedring i det hela - som alternativ återbetalning. Halvvägs igenom konversationen gick det naturligtvis överstyr. Vilket ledde till oönskade insikter, eller kanske snarare styrkta fördomar, om hur jädrans knepig man kan bli av att studera till gravplundrare på Gotland. Kasta ut ungarna ur rummet och läs följande utdrag ur konversationen, bara:

hattbloggaren:
har blivit sjuk idag, så har inte kunnat gå ner o fixa cashen. gör det imorn om det går bra?

horseheadedfleshwizard:
du ska göra det NU, gäldslav! annars kommer jag förbi och tar alla dina kepsar!

hattbloggaren:
hehe. om du känner för det så. men antagligen hinner jag betala innan du kommer haha

horseheadedfleshwizard:
men om jag skickar ivan och slobodan? de lurar i alla hörn och skuggor! vad är det för fel på dig nu då?

hattbloggaren:
kändes som förkylning, men utvecklingen avstannade vad det verkar, vilket var tur. väldigt lågt allmäntillstånd med inslag av snuva och halsont kanske en läkare skulle uttrycka det.

horseheadedfleshwizard:
oral herpes är fan inte legalt skäl för att ducka en återbetalning.

hattbloggaren:
haha...kanske inte

horseheadedfleshwizard:
då får det bli in natura istället.

hattbloggaren:
tvivlar jag på

horseheadedfleshwizard:
det är bara du köper massageolja och sätter dig på tåget. och jag ska ha tånaglarna klippta också efter ryggmassagen. och du ska laga mat och bädda min säng. och vaxa mig under armarna!

hattbloggaren:
tror inte det. för hundra spänn kan jag koka te eller kaffe, inte mer

horseheadedfleshwizard:
då ska du fan göra det i en rosa kanindräkt också, kaffe kan jag göra själv och det är måttligt underhållande.

hattbloggaren:
synd för dig då haha...du ställer ju krav som inte är i relation till skuldens natur. så kan bli svårt att få igenom dem haha

horseheadedfleshwizard:
så jävla rik är du inte så du har lyxen att negga nu! om du kutar naken (alternativt en strumpa fastsnörd på valfritt ställe) in på ica och ylar "bring out your dead, dansken kommer för att brandskatta oss igen!", så kanske vi kan stryka skulden. men då ska du ha bildbevis för det av ett vittne också (en kompis med filmkamera, till exempel)!

hattbloggaren:
är i princip frisk nu så det kommer fixas. inga probs alls...och springa naken till affären det gör jag inte igen haha

horseheadedfleshwizard:
igen? vafan!?

hattbloggaren:
gjorde ju det förrförra vintern. på en efterfest blev det lite vadslagning. var väl typ så...bastu och så full och så vadslagning och så genomförande. cirka en kilometer fram och tillbaka.

horseheadedfleshwizard:
med risk för förfrysning

hattbloggaren:
såklart. ont som fan i fötterna vill jag minnas

horseheadedfleshwizard:
då kanske de inte blir så förvånade som man skulle önska om du gjorde det igen, nej. bara "jaha, det är han igen."

hattbloggaren:
gör som sagt inte gärna om det haha. imorn blir det överföring. du kan få 0,5 % ränta också haha

horseheadedfleshwizard:
du kan ju ha en påse på huvudet och flyktbil väntandes:)...skulle jag skriva som förslag, men nu har du ju bestämt dig för pengarna ser jag. vad fan blir 0,5 på en hundring? 50 öre?


hattbloggaren:
jajjemen haha

horseheadedfleshwizard:
du är så generös, din jäkla spender. skippa räntan isf du.


hattbloggaren:
då gör jag det, snål som jag är haha

horseheadedfleshwizard:
köp nåt roligt för den femtioöringen du

hattbloggaren:
ett bubbelgum får det bli då...tackar

Inga kommentarer: