lördag 18 november 2006

Hänt (och inte hänt) i veckan:

Sovit för länge om dagarna (i mitt ide).

Trotsat årstiden och traskat runt i sommarkläder på en fest. Visserligen inomhus då, men hey, lite poäng ska jag ändå ha för´t!

Blivit nekad inträde till en sunkig krog på grund av min "attityd" och för att jag "jiddrat" med lägervakten, förlåt, krogvakten.

Druckit en aaaning för mycket av den starka varan.

I berusat tillstånd jagat otillåtna substanser utan framgång (som tur väl var).

Föreslagit för en vän att han skulle spetsa mitt ölglas med Minttu, med resultatet att ölen luktade mint och smakade rävgift.

Kastat innehållet i ovanstående glas över axeln utan att bry mig om det stod någon där eller inte. Vilket det som tur var inte gjorde.

Vunnit i Twister tack vare en "rysk manöver", oväntat vigt gjort!

Skissat vidare på planerna för världsherraväldet. Min titel kommer vara "King of carrot flowers". Lika bra ni övar på att buga nu, undersåtar!

Fått ont i låren av att cykla de kanske två kilometrarna till universitetet.

Bestämt mig (på grund av, se ovan) för att börja träna igen.

Inte börjat träna igen.

Efter att ha börjat lyssna på Iron & Wine bestämt mig för att låta skägget växa, he he.

Med julen i antågande köpt pepparkaksdeg. Inte för att baka, utan för att det är så gott att snatta deg ur kylskåpet emellanåt. Mmm...pepparkaksdeg.

Tillbringat dagen efter kvällen före i sunkklädsel sittandes på golvet i korridoren med granntjejerna inmundigandes bakfyllemat såsom pizza, chips, lösgodis och Zingo.

Fortfarande inte städat min lägenhet. Förlitar mig ännu på att gästerna drar med sig dammet från golvet ut under sina strumpor undan för undan. Hey, det verkar faktiskt funka okej!?

Fortfarande inte skrivit de där tunga böckerna jag går runt med i skallen.

Inga kommentarer: