söndag 27 september 2009

The Neverending Story




Eeevil!

--------------------
Följande är utdrag ur kvällens "äventyr".

Person 1: Har du lust att skjutsa mig till X? Han har päron jag ska få plocka.

Jag: Ok (det tar ju inte lång stund).

Vi plockar päron. X och Y kommer, bärandes på alkohol. Det står klart för mig att person 1 tänkt festa lite med X och Y.

Person 1: Kan du hämta mig lite senare? Jag blir inte alltför sen.

Jag åker hem. Telefonen ringer efter någon minut bakom ratten.

Person 1: Kan du hämta Z i Ludvika, och köra honom hit? Han är vid Mc Donald's.

Åker till Ludvika (i grannkommunen). Väntar in Z, som är jurist och på tillfälligt besök här hemma på "mammas gata".

Z (sätter sig i bilen): Kan vi åka och plocka upp min kusin?

Hämtar kusinen. Åker till X, Y och person 1. Lämnar av Z och dennes kusin där. Försäkras om att person 1 inte ska bli senare än klockan ett. Senast.

Klockan 00:15. Person 1 ringer.

Person 1: vi är på väg upp till Ludvika nu. Du vill inte skjuta lite på hämtningen, och hämta oss där? Typ två, halv tre?

Svar nej.

Slutsats: päron är Djävulens frukt. Undvik.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gör man inte för släkten ;-)

Kusin sa...

Ha ha tror hjag vet precis vilka det handlar om... eller jag vet.. Är du förvånad??