söndag 20 september 2009

It's just business

I morgon kliver jag upp tidigt. En trend jag måste försöka följa ända till och med fredag.

Måndag till torsdag ska jag nämligen redigera DT:s affärsbilaga. Och på fredag är det dags att göra lite debatt- och insändarsidor igen. Samtliga de här grejerna finns i följande fem editioner.

Sedan, på söndag, är det kvällsredigering inplanerat, om det inte ändras. Måndag till onsdag veckan efter det, dagredigering av debatt- och insändarsidorna igen.

Det innebär nio dagar med arbete de närmaste två veckorna. Gött! Satsar på att komma tidigt i säng i kväll.

Wish me luck.

4 kommentarer:

Frida sa...

Va underbart att du får jobba lite! Se till att du inte fastnar i Dalarna bara! Du ska ju komma hit!

Mr. Magritte sa...

Jorå, har faktiskt ansökt till vårterminen i tid den här gången, som en duktig pojke. Få se om det räcker :)

Frida sa...

Vill också läsa film ju! Men den där kursen du pratade om är ju ett helt år ju! Dessutom har jag redan läst A-kursen så jag är osäker på om jag får söka den eftersom A-kursen säkert är inbakad i det där året på nåt sätt...

Förresten, jag sa ju att det är lättare att få jobb som redigerare :)

Mr. Magritte sa...

Men då kanske du kan tillgodoräkna dig en del. Värt att kolla upp! Verkställ! :)