söndag 6 september 2009

Mitt nya beroende

Paketspårning! Jag spårar paket! Mitt paket, ska tilläggas.



Det här är, enligt eget tyckande, den just nu mest beroendeframkallande grejen.

Flera gånger om dagen är jag in här och kikar på hur det rör sig, ständigt krypandes närmre mina väntande armar och kliande fingrar. Börjar varje dag med att skumögd surfa in på sidan, slå in ordernumret och förundras.

Först från Arnhem i Nederländerna. Därpå 8,3 mil åt FEL håll, till Eindhoven, förmodligen för att flygas...till Helsingborg! Vilket innebär att det nu är på svensk (nåja) mark!

Spännande, olidligt. Nu ska vi se hur det rör sig i veckan som kommer. Avtäckandet sker här, just nu beräknat till den nionde (onsdag).

2 kommentarer:

Kusin sa...

Om de är i hbg nu så borde de va framme hos dig måndag eller tisdag..

Mr. Magritte sa...

Det tycker jag med, men budfirman har satt den nionde som leveransdatum. Kan ju vara så att de har fler paket än mitt att leverera, vettu.

Men dyker de upp tidigare klagar jag inte!