onsdag 9 september 2009

Helt plötsligt poppis

Tidigare i veckan ringdes jag upp av en chefredaktör, som hade ett spännande förslag. Skulle jag kunna tänka mig redigera deras affärsbilaga, som utkommer en gång i månaden? Jomenvisst, svarade jag.

Så, tidigare i dag ringdes jag upp av personalredaktör'n på samma bygge. Jag vill inte få en snabb genomgång i hur editionernas Torget-sidor ska göras (insändare, debatt, dylikt)?
Absolut, sade jag. Borde innebära att jag får större chans att bli inringd framöver, ju.

Knappa halvtimmen senare ringer nyhetschefen vid en av editionerna. Han undrar om jag inte vill hoppa in och skriva lite
i morgon? Sablar, då är jag på Torget-kurs, tvingades jag svara.

Endera går det bra nu, eller så vaknar jag snart ur min dröm och säger "så var den da'n förstörd" :)







2 kommentarer:

Lisa sa...

Var är det nånstans?

Mr. Magritte sa...

Just nu är jag vid redaktionen i Borlänge, men Torget kommer, liksom affärsbilagan, i varje edition inom Dalarnas Tidningar, fem editioner sammanlagt.