onsdag 13 maj 2009

Invandrare!

Det skrivs mycket om nederländare i lokaltidningen om somrarna. Men tydligen är det så att thailändare är största gruppen som invandrar till Dalarna. 78 kvinnor om året numer. Minns bara att jag läst en artikel om thailändare i tidningen.

Jag tycker det är bra! Gillar asiater, de är i allmänhet trevliga att prata med.

Önskar också att vi kunde få hit lite belgare. Gärna ölbryggande sådana. Ett trappistkloster i Morgår'n, det vore grejer! Då är det både god asiatisk mat OCH världsbäst öl inom räckhåll, slurk!




Mer sådant! Ölen till höger är dock inte trappist, men belgisk och god ändå. Och belgarna gillar skaldjur och våfflor. Ännu ett plus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste dock göra dig besviken och säga att mina ryska grannar tycks vara mer för löksoppa kl. 6 på morgonen än vodka. Tyvärr.

Mr. Magritte sa...

Tråkigt för dig, A. Nonym. Hur berör det mig? Du får leta länge för att hitta något omnämnande av ryssar i inlägget. När du nu varit snäll och kommenterat ska jag ge respons.

Vodka dricker jag inte. Öl däremot! Det är gott, det. Löksoppa har jag dock testat. Visserligen i Malmö, och till ett pris som fick mig att misstänka att personalen ogärna vill ha sina middagslurar avbrutna av besvärliga gäster med hungriga magar. Men soppan var god. Så hellre löksoppa än vodka, alla gånger! :)

Må gott!