torsdag 22 februari 2007

Nu har någon fan skitit i det blå skåpet!

Jag mår fysiskt och psykiskt illa. Jag känner mig kränkt, nedspottad, våldtagen, utnyttjad, söndersliten. Mina öron blöder och mina ögon tåras. Orden stockar sig i munnen och jag kan inte känna annat än äckel och vemod.

Jag kom som femte person till pizzerian i hörnet där det bara finns bord för fyra. Hamnade alltså vid mongobordet, som ensam sittandes bredvid de andra. Åt min mat i lugn och ro, medan de började prata. Vad jag tvingades höra är orsaken till mitt illamående nu.

I FANIMIG EN HALVTIMME satt mupparna och diskuterade inget annat än världens sämsta jävla musik!!! Backstreet Boys, East 17, Bryan Adams och allt fan vad de heter namedroppades - och varenda jävla låt i diskografin skulle plöjas igenom i falsksång värre än vad en drös Idol-wannabes från mörkaste Skåne skulle kunna prestera.

Jag måste byta umgänge, byta stad och byta liv. Jag vill tillbaka till Dalarna, där tystnaden är king för att allt tomt prat är bortsållat ur våra medvetanden. Det händer för mycket här i Sundsvall - jag vill tillbaka till de få valmöjligheternas förlovade land där man endera badar eller solar på somrarna och bara har två ställen att välja på till helgen där alla är trevliga. Jag vill bara gråta...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha Tobbe det är bara att stämma in nästa gång. Jag hade behövt lite backupbas, det var ju ändå East 17 på menyn...

Anonym sa...

Äh, det var ju både skön skönsång och skön nostalgi..

Mr. Magritte sa...

När det är East 17 på menyn som förrätt, blir det automatiska uppstötningar till huvudrätten. Efterrätt? Magsaft.

Anonym sa...

"Det händer för mycket här i Sundsvall"

HAHAHAHA! Det var ju lätt veckans skämt!

Anonym sa...

Hoppas att de stackars numera panka fd idolerna fick betalt för att få sina sånger massakerade bara. Du är så välkommen hit så! ;)