lördag 3 mars 2007

Sorteras till: klagomålsavdelningen, ärende 07-14521



Biteline har sjunkit ett par snäpp på listan nu, även om de i sista minuten reparerade skadan. Okej att de gör över-genomsnittet-pizzor. Okej att de kanske är ordentliga i övrigt - vad vet jag? Kanske de rastar hunden regelbundet, är snälla mot barn och är allmänt trevliga i Ica-kön. Fine.

Men har det bokats ett bord med soffa en viss tid, ska herr ober fan inte behöva kuta runt som en yr höna i två minuter för att sedan föreslå att vi parkerar oss på trästolarna rakt nedanför teven där vi inget ser.
Visst, jag är inte så kinkig när det gäller den här senaste lilla inneflugan som kallas sport. "Det finns text-TV" är min inställning till livet om jag skulle missa "the game of the year" på Canal+ Sport eller så. Och det finns trots allt något som heter "highlights" som alltid visas efter en intressant match. Men om jag nu sitter där så vill jag inte gå hem några timmar senare med nacken låst i en 90-gradig vinkel bakåt som någon annan jävla ufo-spanare/stockholmsbratspack (rat-a-tat-brat, feckers)

Okej, ilskan är väl en aning obefogad - en sådär fem minuter senare fick vi ett bord med en soffa trots allt. Och jag fick min egen privata lilla hämnd som ett diskret "feck off" till småstadsetablissemanget med notan efteråt också. Men ska det klagas så ska det. Och det ska det. Och det har det. Och det kommer det göras i fortsättningen också :)

Inga kommentarer: