torsdag 8 oktober 2009

Den svarta kamelen går till...





... tanten bakom kassan i kiosken vid Hallsbergs järnvägsstation.

Sjukt otrevlig, och samtidigt väldigt lat = noll servicekänsla.

Jag stapplar in, med tung packning i en ryggsäck lika stor som mig. Balanserar med ena handen upp laptopväskan, så den inte ska åka i marken. Med andra handen plockar jag ett par magasin och en dricka.

Lägger det på disken. Hon hälsar slött, slår in varorna i kassan. Jag gräver fram kortet.

"Ska du ha en påse?", bräker hon fram.

"Ja, tack", säger jag och står i slagsida, ungefär som en sovjetisk officer belamrad med 400 medaljer.

Hon slänger fram påsen framför sig, ovanpå varorna och säger "varsågod", samtidigt som hon går därifrån.

Lata kärringjäkel. Spottar du på rullstolsburna också?

Dessutom var påsen ful.

Inga kommentarer: