fredag 26 juni 2009

Der sonne scheint

Har övertalats till att prova på solning. Annars kommer folk ta mig för en sexturist när jag går bredvid mina brunbrända tjejkompisar.

Jag har därför: släpat ut en Baden Baden, seriealbum, vatten, valnöttskärnor, radio, iPod, mobiltelefon, hustelefon...jepp, nu är jag redo att sola i lugn och ro. Ett med naturen!

----------

En och en halv timme senare: väcks av far, som kommit hem. Han påpekar att jag börjar se röd ut på bröstet.

----------

Ytterligare lite senare: har vänt på mig. Känner att det osar bränt om fotsulorna, orkar inte agera.

----------

Färdigstekt på båda sidor. Ser ut som en Benetton-affisch. Alla jordens rasers färger på min kropp. Smörjer in mig med något fett shit som liknar smör.



4 kommentarer:

Kusin sa...

Ha ha, stannade färgen sen eller blev du bara röd som sen försvann?

Mr. Magritte sa...

Njä, det satt i ett par dagar bara. Nu är det brunt. Väntar bara på att resten av kroppen ska hinna ikapp, liksom. Just nu ser det nog mest ut som om jag doppat huvud och axlar i en hink med brunkräm.

Anonym sa...

Det låter som min typ av surfning...

Anonym sa...

Själv kör jag polkagrisstilen...