onsdag 1 juli 2009

Nu börjas det

Började utbildningen igår, fyra dagar ska det vara totalt. Betalt. Fast utbildning...det var mer:
"Hej, Tobias. Var ska jag sitta?"
"Var? På arslet!"
"Eh, joo. Det stämmer förstås. Men jag slå väl också sitta FRAMFÖR något? En bildskärm, typ."
"Mm, jag vet inte var du ska sitta än. Vänta lite. Hmm, har inte vi pratats förut?"
"Jo, jag jobbade i Ludvika förra sommaren när du var nattchef. Har jobbat där till och från ett par år nu. Sedan 2004, oktober."
"Jaa, var det inte du som missade deadline på Ludvikafesten?"
"...jo."

----------

Så klart. Enda deadline jag missat är det hon kommer ihåg av alla år. Kul start.

Men det bättrade sig. Jag kastades direkt in i produktion. Gjorde tre sidor på min första dag som redigerare. Från idag ska jag öva på det jag SKA göra - vara ankare. Vilket, som jag förstått det av de olika förklaringar jag fått innebär att jag ska redigera ettor och löp till tre editioner. Låter simpelt. Men vi får väl se hur mycket som kan gå fel på en dag. Innan det blir rätt.

Trippmätaren skvallrar för övrigt om att det är 15 mil jag har att åka till och från jobbet varje arbetsdag i sommar. Till slutet av augusti. Jobbar till midnatt varje gång. Road trip! For one.



5 kommentarer:

Lisa sa...

Ha! Jag åker 16 mil om dagen. I buss. Slutar 04.00. Söt kommentar av din fd. nattchef, men nu vet du var ribban ligger!

Frida sa...

hahaha! gud va kul det där med deadline!

Kommer du att vara BT-ankare? I sådana fall kommer du att få den stora förmånen att prata med mig varje dag ;-)

suck... jag har tråkigt. Har ringt ringt ringt hela morgonen och inte producerat en enda textrad (förutom det här då)Har liksom FEM grejer att skriva och inte en jävel som vill lyfta på luren!

Mr. Magritte sa...

Då vann du då. Milmässigt, alltså. Men medan du läser eller sover i ett gonigt bussäte sitter jag och kör bil. Igår väjde jag för rävar och paddor, fick kupén igenimmad två gånger och fick tvärnita och manövrera mig runt världens mest orädda räv som jag råkade störa mitt i dennes roadkill-måltid. När jag kollade i backspegeln stod rävfan kvar och glodde på mig, hade inte rört sig en tum.

Anonym sa...

Haha...men. Bil är alltid lyxigare än buss. Oavsett antal mil.

Mr. Magritte sa...

Nämnde jag att jag kör en Opel från första hälften av 1990-talet? Where's the glamour?

:P