tisdag 15 februari 2011

Jag måste kliva upp för att fortsätta sova.

Varför? Jo, för att företaget jag hyr av har beslutat att jag ska få en ny säng. Klockan sju ska den levereras, vilket jag fick sms om i går kväll.

"Hej Tobias! Imorgon strax efter 07.00 kommer vaktmästaren & jag för att ge dig en ny säng.. Är du hemma eller på jobb då?!"

Mitt svar:

"Jag jobbar till midnatt, så jag är i bästa fall nyvaken då", var tänkt som ett artigt sätt att säga "Nej, för fan, jag sover då! Kom senare". Det gick dessvärre inte fram, misstänker jag. Strax därpå plingar det till i telefonen igen:

"Okej då ses vi då :)"

Nu hoppas jag bara att det är en otroligt skön säng de tänker kånka in hit och inget nerköp. Varför är jag nu vaken den här tiden, tänker kanske någon nu.. jo, för att kvällsjobbarens dygnsrytm inte tillåter att jag somnar än på åtminstone några timmar. Jag är med andra ord rätt så pigg – vilket jag inte kommer vara klockan sju.

Osis.

4 kommentarer:

Kusin sa...

Ok får hoppas den nya sängen är skön å större än den du har. Man kan inte alltid vara sarkastiskt ha ha

Mr. Magritte sa...

Den är 120 och helt ok. Den förra var 90. En del småsaker bara, som de inte verkade ha tänkt på: eftersom sängen är bredare, gick den inte in mellan elementet och väggen, vilket i sin tur ledde till att den kom i vägen för sovrumsdörren. Jag fick möblera om lite.

Kusin sa...

ok, men skönt med större säng. Vart det bra med den nya ommöbleringen då?

Mr. Magritte sa...

Det duger