söndag 22 november 2009

Jobinson. Eller Robertoson.

Kvällens premiär av Robinson 2009 bjöd på en dos sedelärande innehåll. Feta killar sabbar laget, är den moralkaka på tvären i vrångstrupen jag tar till mig av kvällens avsnitt.

Såvida det nu inte är överlevnads-tv på riktigt, och de andra i laget planerar äta sina kamrater, som mest bara var i vägen för de andra i tävlingen.

Men, nej. En storm hotade blåsa in, så killarnas lag, som visst låg i farozonen, förflyttades "till en säkrare strand". Där rök teorin om att det skulle vara överlevnad som står på schemat. Attans.

Den skånska bögen Jonny blev dock närmast unik. Minns ingen som lyckats med bravuren att åka ur två gånger i samma avsnitt. Synd, tycker jag. Han bjöd på skönaste citatet.

"Va, är det inga tjejer här? Ha, det är min melodi!"

Jag föreställer mig med glädje att "karlakarlarna" i laget genast bad en bön om att inte ligga närmast honom i hyddan, hehe.

Viss varningsflagg på honom ändå, får jag säga. Vad är han, 35 år? Tydligen har han en lammkotlett till pojkvän som är 22 år. Kärleken är inte bara blind, utan även gubbsjuk. Det är som om jag skulle vara ihop med en med en 13-åring.






Inga kommentarer: