fredag 13 november 2009

Alle man till rakning!

Nu har jag haft helskägg ett bra tag. I går tog den eran slut. Delvis för att jag levt under hotet att bli familjens jultomte i år, delvis för att jag tröttnat på det. En skön snuttefilt har det varit, men nu är det dags att återgå till det normala.

Varje gång jag haft helskägg, gör jag det till en ceremoni att ta bort det. Inga hönor offras, det är mer så att jag rakar undan för undan, för att garva åt vilka löjliga stilar jag kunde ha valt. De bjuder jag på i det här inlägget, för den som vill skratta med, eller åt, mig.







Obligatorisk bild som visar hur det såg ut före.







Med ett par enkla drag blev det lite mer rockigt, möjligen med inslag av 1800-tal.







Kanske något sådant här? Ser lite vilda västern ut. Alternativt Village People.







Profilen gillade jag i alla fall. Men eftersom jh inte ska delta i något reenactment för slaget vid Gettysburg rakade jag vidare.




Världens minsta tveskägg? Även Sven Tveskägg måste ju ha börjat i liten skala.




En vanlig, enkel mustasch kanske? Alla andra i den här bygden verkar sporta mustasch.







En liten tangorabatt à la Errol Flynn passerade revy.







Efter.

6 kommentarer:

Kusin sa...

Den tangorabatt såg du väldigt bögig ut i ha ha

Mr. Magritte sa...

Det var faktiskt meningen också, inte så att jag försökte se cool ut i någon av stilarna, direkt. Utom på den sista bilden, förstås :)

Hanna sa...

HAHAHAAH! Sjukt kul inlägg! Men bäst på sista bilden helt klart!

Mr. Magritte sa...

Tack :)

Frida sa...

Äntligen, där är du ju! :)

Mr. Magritte sa...

Mm, kärt återseende, förstår jag! :)