onsdag 23 december 2009

Nyårslöften, hela listan:

As seen on Twitter.




Förra året skulle jag försöka bli mer öppen för nya saker, mer positivt inställd. Det gick sådär. Nästa år satsar jag istället på att bli mer fördömande och konservativ, samtidigt mer uppriktig och mindre konflikträdd. Huzzaa!

1. Om någon visar sig vara en idiot, säg det. Gärna mitt i dennes monolog. Spela överraskad.

"Ha! Du är ju en idiot! Där ser man."

2. Om någon är tråkig, ursäkta dig med orden: jag måste lämna tillbaka en hyrfilm. Bateman-style. Lämna skyndsamt lokalen.

3. Gå ner några kilon här och där. Löfte 1 låter dig med lite tur gå ner en massa dödvikt.

4. Fortsätt undvika sociala situationer du inte är bekväm med. Exempelvis dansgolv.

5. Försök få Länsstyrelsen att utfärda danslicens, så du slipper se andras pinsamheter på dansgolven ända från baren.

6. I enlighet med löfte 5, ta även reda på om det kan utfärdas dansförbud av privatpersoner. Ungefär som envarsingripande.

7. Ge mer beröm till de duktiga undantagen i människobyn. Även dig själv.

"Bra jobbat, idiot!"

8. Kolla med Namnbyrån om du får lägga till namnet Grinchen.

9. Finn Gud. Lämna utträdespapper av Svenska Kyrkan till Gud. Förneka Gud.

10. Sluta snusa. Redan inlett. Inget på kanske fem dagar nu.

2 kommentarer:

Linapina sa...

Skulle vilja ta efter 1, 7, 10.
På 2 svarar jag "Kom på att jag borde städa".
Sen har du glömt 11; hålla kontakten med bönder på vischan (som har uppenbara problem med stavningen).
Eftersom jag ännu inte klarat av att hålla mitt stående löfte mer än en timme ungefär i vaket tillstånd (lägg av att vara spydig, ironisk och dryg, väx upp för f-n) försöker jag igen.
Lycka till!

Mr. Magritte sa...

Men, Lina, att hålla kontakten med vischbönnerna (my peeps) är en självklarhet. Därför blev det ingen punkt 11.

Sedan får du gärna fortsätta vara ironisk och dryg. Någon spydighet har jag inte märkt något av.