fredag 25 december 2009

Alla får ligga, men ingen vill!

Nej, vi verkar inte vara så intresserade av att ligga i juletid.

Recept på surdegsbröd, däremot.. Det är grejer, det!








Och ärligt talat är jag glad över läget. För vi får aldrig bli så jävla desperata efter uppmärksamhet och uppskattning, att vi ser det som en vettig investering att köpa en bok som heter "Alla får ligga".

1. Se er omkring. Vill vi att alla dessa människor ska få ligga, och få möjligheten att yngla av sig?

2. Istället för att jaga genvägar på nätet och i självhjälpsböcker kanske vi skulle behöva arbeta på våra interhumana relationer emellanåt. Eller är det för jobbigt? Stjäl det för mycket tid från Facebook?

3. Ni som hänger på låset för att köpa böcker som denna, "Spelet" och allt vad de heter: skjut er själva. Efter att ni skjutit författarna till böckerna. Och kanske en och annan PR-snubbe, som också jobbar med att våldta våra hjärnor på daglig basis.
______________


God jul! :)

1 kommentar:

Maria sa...

Jag har gjort som du sa, och läst Spelet. Eller i alla fall halva. Sedan kände jag ett intensivt hat mot alla män och en intensiv motvilja att någonsin gå på krogen igen. Så då var det dags att sluta, tyckte jag. Men nu vet jag i alla fall hur man får ligga:
1) Fokusera på den snygga tjejens fula kompis.
2) När du väl låtsas om den snygga tjejen, tryck ned hennes självförtroende.
3) Se det hela som ett spel utan verklighetsanknytning, där du klättrar från nivå till nivå.