fredag 25 december 2009

Är de gay, eller?

Några observationer från Kalle Ankas jul-tv, och ett program som gick på Kanal 5.

1. Kalle Anka äger ju inget större journalistiskt skarpsinne, inser jag nu. Han fotograferar hellre kolibrier än en kosackdansande hackspett.

2. Det överlägset bästa med jul-tv: de sjungande mössen i Askungen, och radarparet Prins John/Sir Väs.

3. En kille på Twitter ville outa Ferdinand. Min kommentar: Äsch, Hightower i Polisskolan gillade också blommor. Men han var ingen stammis på Blue Oyster Bars tangoaftnar för det.

Däremot undrar jag över Prins John. Hans intensiva tumsugande, falloslika tjänare Sir Väs och deklamerandet att "Det är Robin Hood jag vill ha!"

4. Den där lilla unibrow-snubben som bär matadorens svärd och luktar på sitt finger är sjukt obehaglig, fan.. Så har jag tänkt, ända sedan jag var liten.

5. Den jag identifierar mig med mest på julafton: Kalle Anka och hans morgontrötthet i husvagnssemestern. Allt är misär på morgonen, klockan mördar öronen och hakan drar hela ansiktet mot golvet. Hög igenkänningsfaktor på just den scenen. Och på något vis hamnar man ALLTID i sängen igen!

6. Dagens lata/insiktsfulla kommentar kom från min kusin. Under scenen i huvagnssemestern, där skärmen med en målad himmel fälls ihop, och avslöjar att de övernattat framför soptippen, säger hon: "Om de nu har en sådan där skärm, varför kunde de inte lika gärna stannat hemma med husvagnen?"

7. Dagens weirdos. Amerikanerna. Shit. Galna amerikaners julvanor på Kanal 5. En av dem förbereder tre månader för alla jävla julslingor som ska upp på huset. Perverst. Psychos.



Inga kommentarer: