tisdag 23 februari 2010

Konsten att retas lite med SL

I dag retades jag lite med en fascistoid köförespråkares ordningssinne. Gick in genom mittendörrarna på bussen, för att sedan gå fram och läsa av biljetten.

Busschaufförens världsbild rämnade.

"Hallå? Varför kan du inte gå in som alla andra", undrade han.

Jag gav ingen förklaring. Gick lugnt tillbaka, satte mig på en tom plats. Log för mig själv. I bland får jag slängar av agorafobi, torgskräck. När sådant händer inuti en pytteliten lokal full med människor är det inte kul. Vanligtvis går det bra, dock. I sådana stunder är de breda dubbeldörrarna i mitten av bussen mycket mer uppskattade än den smala dörren där fram.

I dag gjorde jag det dock enbart för att jäklas, och för att vara säker på att få en sittplats.

SL - @MisterPlan: 5-1.

Inga kommentarer: