måndag 30 mars 2009

Tre män och ett X2000

Affärsresandekräk. Sitter bakom tre stycken sådana. Riktigt söt tågvärd visar det sig. När slipsnissarna får veta att här ingår frukt och dryck glider två av dem framöver. En blir kvar extra länge vid värden. När han kommer tillbaka sägs följande:

Person 1: Jaha, där blev du kvar länge!
Person 2: ja, vi diskuterade ramavtal. Tillägg för extra tjänster, hehe.
Person 1: Jaha. Jaa, transporttjänsten är ju redan utförd, ja. Höhö.

Jag säger som Bateman. Die, yuppie scum, die! Poäng för smidiga omskrivningar, dock. Skicklig eufemism.







Personen på bild är dock ociterad, vi kan kalla honom Person 3. Skötte sig exemplariskt.






Så även när serveringsvagnen kom.

5 kommentarer:

Djurplågaren sa...

Varför i hela friden åker du första klass?

Mr. Magritte sa...

Varför i hela friden åker du INTE första klass?

Så här ligger det till. Förra sommaren fick SJ för sig att jag skulle tycka det var kul att komma två timmar försent till min destination. Jag var inte med på det tänket. Så de blidkade mig med ersättningspengar. Meddel bokade jag tre resor, en i första klass, två i andra. Det räckte pengarna mer eller mindre precis till :)

Erika sa...

Nu får du bestämma dig, Dexter eller Bateman?

Maria (som är snäll igen) sa...

Oj, vad mycket två timmar måste ha varit värt. Jag vill också komma för sent och bli rik. Inte någon futtig vanlig försening på 20 minuter, utan en saftig ersättningsberättigande försening. Det vore väl inte för mycket begärt, SJ?

Mr. Magritte sa...

Hmm, om jag väljer Bateman kan jag räkna med att bli Batman efter några år ju! Fast Dexter löper mindre risk för att åka dit, tror jag. Och Miami är nog skönare än New York. Hjälp, vad ska jag göra!? :S

Kan jag inte bara få vara lite kluven och växla mellan de båda? Jo, så gör jag/vi! :)