torsdag 29 oktober 2009

Nej, jag är inte taliban eller PFLP:are!




Går in på sushirestaurangen, japanen frågar glatt: Har du varit i arabland?

Träffar en kompis för första gången på ett par månader, hans första ord: Jaha, och när åker du till Israel?

Jag har låtit bli att raka mig på ett tag nu, mest för att det är skönt att slippa. Följden därav har blivit ett helskägg, som jag dock trimmar emellanåt för att det inte ska bli toklångt.

Sedan har jag köpt en sjal i favoritfärgen grön, som är väldigt varm och skön, nu i hösttider.

Börjar tro att jag sänder ut helt andra signaler till omgivningen än "åh vad varmt, och vad skönt sedan att inte behöva raka sig varje dag" :S

4 kommentarer:

Frida sa...

Jäääääävlar... Jag såg knappt att det var du ju!

Mr. Magritte sa...

Äsch, det är fortfarande jag, bakom allt ansiktshår :)

Kusin sa...

Du vet väl om att nu får du vara tomte på jul när du ser ut så där :) Om Isak ska vara med oss vill säga

Mr. Magritte sa...

Äh, går fort att ta bort. Har ju världens starkaste mans klippmaskin i lådan :)