tisdag 13 oktober 2009

Kumminstuvad vitkål.

Jag hatar att känns mig onyttig och oproduktiv när jag jobbar. Har inga problem med att slappa när jag är ledig, men när jag jobbar, då ska jag liksom... jobba.

Idag fanns inget att göra. Ett uppslag och ettan till bilagan fick jag redigera, vid sidan av att dunka in ett dagens recept på sistan. På åtta timmar!

Till slut fann jag mig själv ligga i bakhåll vid skrivaren, som ett lejon på savannen, för att sno varenda sida som kunde korras.

Blev något tiotal sidor korrade. Däremellan gick jag mest mellan macen och wc.

Missnöjet kommer sig av att man känner sig överflödig. Känns som att någon när som helst ska "komma på mig" med att inte göra något. "Nä, har du gjort så lite idag? Usch, då kan du åka hem. Kom inte tillbaka i morgon heller, du behövs ju inte".

Varvade ett mobilspel också. Yay.



Inga kommentarer: