lördag 8 augusti 2009

Två saker som är positivt med magsjuka

1. Jag har helt plötsligt fritid. Nog för att jag inte kan ut och umgås, men jag kan dock sträckkolla streamade avsnitt (vilket tydligen är lagligt i Sverige) av serier jag inte kunnat se. Som andra säsongen av True Blood och sjätte säsongen av Entourage.

2. När jag blir magsjuk blir jag det sällan alltför länge. Hade yrsel i onsdags på jobbet, och smet iväg då och då för att sitta i ett mörkt rum (wc). Sjukskrev mig från jobbet i går, efter att ha tillbringat större delen av dagen med att sitta i ett ljust rum och prata med den store vite porslinsguden (wc igen).

I dag känner jag mig bra mycket bättre, har till och med kunnat äta. Yrseln är väck, och jag har bara behövt gå på toaletten tre gånger eller så. Vilket innebär att jag med största säkerhet kan jobba på söndag. Och faktiskt ser jag fram emot det. Skäms över att ligga hemma och känna mig svag när andra måste göra mitt jobb.

Över och ut!

Inga kommentarer: