fredag 21 augusti 2009

Stockholm: tillbakablick

Fytihelvittä åcken dag. Först stirrade jag mig vindögd på +20 mil asfalt.
Sedan registrerade jag mig, vilket gick fort. Tillbringade resten av dagen med att traska runt i Storsset med vapendragarna, finnen och Pors.

Vi slog ihjäl lite tid på Livrustkammaren..



Kungadräpare Anckarströms arsenal. Han hade till och med, oz-style, filat till en kniv med hulling, i fall pistolerna skulle missa. Given maskeradutstyrsel!

Sedan fastnade vi i två timmars bilkö..



...and that was fun!!!

Kul också att se hur stockholmarna tänker. "Hmm, jag tar bussfilen. Oj, nu blev jag ståendes här också. Hmm, är det där en spårvagn som kommer mot mig?" Hela begåvningsreserven verkade vara där.

Detsamma gäller för ur-stockholmaren som, efter att ha hittat på en egen fil, skulle tränga sig in framför mig helt plötsligt. Jag stannar, han blänger. Pratar i mobil och säger till andra änden "Vänta, jag ska bara köra på en jävla dåre". Bara det att medan han säger det (till mig) tittar han också på mig. Med följden att han kör på bilen framför. Grattis. Jag log och pekade finger samtidigt.

Kollade sedan på ett rum i Farsta-outbacken, åkte hem. +20 mil asfalt igen. Sov som en gris dagen efter. Nästan. Var ju tvungen att jobba också :)

Inga kommentarer: