måndag 27 juli 2009

Dagens insats

Gjorde mitt vanliga, redigerade ihop ettorna och löpen till mina tre editioner (BT, NLT och SDT). Skrämde halvt vettet ur en stackars vikarie när jag frågade om han kände för att puffa sina grejer till ettan. Han började stamma, och hasplade ur sig "D-d-det..ska jag göra det? Det har jag aldrig blivit ombedd om". Han skrev i alla fall tre fina puffar innan han gick hem, så det tackar vi för.

Nu är jag lite nyfiken på hur arbetsbeskrivningen egentligen ser ut för lokalredaktörerna därute. Kan inte tänka mig att det inte står något om att de även ska leverera text- och bildmaterial till ettan, nämligen.

Sedan fick jag blixtredigera lite på insidorna också, rodda om till varenda en av de tre editionerna, eftersom ingen planering var vattentät den här helgen. Tacka idioter till våldtäktsmän och rånare för det. Dårar.

Sist men inte minst fick jag hoppa in som polisreporter också. Skönt, efter något års uppehåll... om man räknar bort den där dagen i april, förstås. Plitade i alla fall ihop en rånhistoria som toppar FK-tidningen (fjärde av de fem editionerna) i morgon. Puffade gjorde jag också, duktigt va? Den ligger på webben med, så klart.

Fick göra dagens snälla insats och skjutsa hem nattchefen också, som förståeligt var lite nervös. Rånarskrället flydde ju med riktning mot området vår redaktion ligger i. Men i ett stycke blankvit (bortsett från rostfläckarna), tysk ingenjörskonst på topp satt hon säkert. Jajamen, Opeln är bra, den.

Nu blir det lite slösurfning och musiklyssning på låg nivå för att varva ner. Ledig sex dagar från i morgon. Då bär det av hemåt igen. Gymvecka, har jag bestämt.

Natti natti!

1 kommentar:

Smulan sa...

Är du ledig? Men jag då? Jag kräver ett Johnny dilldip-besök! Så det så!