söndag 24 maj 2009

Bussigt!

Wow, från tåget till bussen. Byte i Laxå nämligen, 50 minuters buss till Kristinehamn, sedan två timmar tåg igen så är jag hemma. Trivs redan bättre på bussen än på tåget - för en gångs skull!

Den här bussen är gammal. Här finns en Blaupunkt-tv, varmvattenbehållare, toalett...bord! Med mugghållare och askkoppar! Häftigt, folk har suttit och rökt häri. När sådant var acceptabelt. Missförstå mig rätt, jag hade vägrat åka med om rökning var tillåten. Men det är ändå charmigt på något vis, att åka i en sådan här gammal skraltig och hostande buss. Den har en historia ändå. Och den visar vad som betraktades som sådär lagom jante-lyxigt av en tidigare generation, vilken den nu var.




Ett stycke askkopp! En inbyggd i varje bord.


Varmvattenbehållaren och teven. Mittemot mig ser ni min käre vän, ryggsäcken som numer följer mig på alla resor. Bra mycket bättre än otymplig resväska.




Ett stycke skön läsning. Ovärderligt på resor.




Mugghållare! Bord! Fotar så här för att medresenärerna inte ska bli griniga. Inte alla som uppskattar en kamera i nyllet, trots allt. Följt av internetpublicering.

Åter till läsningen.

Inga kommentarer: