onsdag 4 november 2009

Kontrast i klass




Min första tanke: Jaså, det är sådant skit vi betalar kungahuset för? Så de istället för att representera och göra PR för oss, ska rumla runt på dyra krogar? Ok, jag menar inte att Calle-Fille ska dricka blasköl på närmaste pizzeria. Men 100 000 på en kväll!? Vad fan beställde han? En två meter lång lina näspulver till dompan?

Jag var bara lite irriterad till en början. Sedan såg jag löpet från konkurrenten. Då blev jag sur istället.



Här har vi ett jävligt enkelt och illustrativt exempel på klasskillnad i vårt jämlika samhälle.

Fundering: jag vet att jag inte är den som första som ställer frågan, men.. Om man kan gå ur Svenska Kyrkan för att slippa skatta till dem, kan man sluta betala de inavlade blåblodigas apanage också på något vis? Någon som vet?



Inga kommentarer: